Nenechte se omezovat a cestujte po celý rok

Každý občas sní o tom, jaké by to bylo mít možnost cestovat, kdykoli se nám zachce. Ať už za prací nebo za dobrodružstvím. Představte si, že máte po celý rok volnost vydat se na cestu do jakékoli destinace bez starostí o pojištění a další formality. Tento sen může být realitou, pokud víte, jak na to.

Cestování po celý rok vyžaduje pečlivé plánování a chytré strategie. Ať už jste vášniví cestovatelé nebo často podnikáte pracovní cesty, pohodlné celoroční cestovní pojištění vám může ušetřit nejen peníze, ale i spoustu času.

Jak si naplánovat celoroční cestování

Stanovte si cíle a destinace: Rozhodněte se, kam a proč chcete cestovat. Může to být kombinace pracovních cest, dovolených nebo poznávacích výletů. Není skvělé půl dne pracovat s notebookem na pláži a odpoledne surfovat? Sepište si seznam zemí a měst, které chcete navštívit, a určete si priority.

Sledujte sezóny a počasí: Každá destinace má své nejlepší období pro návštěvu. Plánujte své cesty tak, abyste se vyhnuli nepříznivým podmínkám. Monzunové deště ani hurikány nikdo nechce zažít. 

Budgeting a finance: Cestování může být nákladné, proto je důležité mít přehled o svých financích. Mějte jasnou představu o tom, kolik chcete utratit na každou cestu a jaké jsou vaše limity. Budete bydlet v resortech, nebo u někoho v podnájmu? Druhou nákladnou položkou je potom jídlo. A co když se vám něco rozbije?

Rezervace a logistika: Rezervujte si letenky, ubytování a dopravu s dostatečným předstihem. Vyhýbejte se sezónním vrcholům, pokud je to možné, abyste ušetřili peníze. Výhodou celoročního cestovního pojištění je, že se nemusíte bát o nečekané výdaje spojené s opakovaným sjednáváním pojištění. Prostě vyrazíte na cestu.

Generali Česká pojišťovna

Jak cestovat efektivně po celý rok

  1. Flexibilita: Mějte flexibilní plány, abyste mohli využít nejlepších nabídek na letenky a ubytování. Flexibilní cestovatelé často najdou lepší nabídky a mají širší možnosti výběru. Komunikujte s místními obyvateli, kteří vám mohou nabídnout cenné tipy a rady. Místní znalosti vám často umožní objevit skryté poklady, které nejsou v turistických průvodcích.
  2. Balení na cesty: Naučte se balit efektivně. Méně je někdy více, a to platí i při cestování. Mějte připravené univerzální oblečení a vybavení, které lze snadno kombinovat a přizpůsobit různým podmínkám. Myslete také na případné zpoždění kufrů.
  3. Zdraví a bezpečnost: Mějte vždy po ruce základní léky a zdravotnické potřeby. Ujistěte se, že máte všechna potřebná očkování a že jste se seznámili s místními zdravotními riziky.
  4. Komunikace: Informujte své blízké o svých plánech a mějte s sebou vždy záložní způsoby komunikace. Nonstop asistenční služba v češtině od Generali Česká pojišťovna vám může poskytnout cennou podporu.
  5. Dokumentace a pojištění: Mějte vždy u sebe kopie důležitých dokumentů, jako jsou pasy, víza, letenky a pojištění. V případě potřeby se můžete rychle prokázat a řešit případné komplikace. Uložte si je i digitálně. Aplikace pro správu itinerářů, přístup k bankovním účtům nebo rezervace ubytování vám mohou cestování výrazně usnadnit. Stejně tak jako mobilní aplikace Moje Generali.
 

Cestovní pojištění na celý rok

  • Pojistné krytí až 100 000 000 Kč
  • Nonstop asistenční služba v češtině
  • Na cesty po Evropě i po světě
  • Platí celý rok od zaplacení pojistného
  • Výjezdy až na 90 dní v kuse
  • Levnější varianta než opakovaná sjednání

Celoroční cestovní pojištění od Generali

Cestovní pojištění na celý rok od Generali Česká pojišťovna nabízí několik klíčových výhod. Pojistné krytí až 100 000 000 Kč vám zajistí klid během vašich cest, ať už se stane cokoli. Pojištění platí nejen v Evropě, ale po celém světě, takže máte skutečnou svobodu cestovat, kam se vám zlíbí. Navíc platí celý rok od zaplacení pojistného, což vás zbaví starostí s obnovováním pojištění. Každá cesta může trvat až 90 dní, což je ideální pro delší pracovní cesty nebo dobrodružné výpravy.

 

A ještě jednu výhodu to má. Pokud máte svého obchodního poradce od Generali, dokáže s vámi sjednat celoroční cestovko v rámci smlouvy o pojištění majetku. Zeptejte se ho a jeho cena se vám sníží opravdu na minimum.

Ať už plánujete pracovní cesty, nebo dovolené, s celoročním pojištěním můžete cestovat bez starostí a naplno si užívat všechny zážitky, které svět nabízí.

 

Přečtěte si také:
Co vás zajímá o cestovním pojištění - často kladené dotazy

Cestování po EU: Se zdravotní kartičkou, nebo s cestovním pojištěním?

Cestujete za sportem? Nezapomeňte se připojistit

A pokud jste podnikatel, mohlo by Vás také zajímat, jak odpočívat s čistou hlavou a dopřát si dovolenou! 

 

Poslechněte si podcast Stačí málo:

Lucie Kutrová: „Přestala jsem žít povrchně a nikdy jsem nebyla šťastnější.“

Maxim Habanec: „Kdo se chce uživit sportem, by měl být influencer.“

Kamila Paličková: „Lepší než jet po 150. do stejného hotelu, je odjet do africké rezervace a pomáhat s ochranou zvířat."

Lékařka asistenční služby: „Pacient musí vědět, co se bude dít, pak bude klidný a informovaný.“

26.09.2024

Odškodnění za zpoždění a zrušení letu - jaké jsou vaše možnosti a práva?

Letecká doprava patří k nejrychlejším a nejvyužívanějším způsobům dopravy, jak překonávat dlouhé vzdálenosti. Létání je hlavně pohodlné a pro mnohé patří také k neodmyslitelné součásti života. Přestože tato doprava patří mezi nejrychlejší, může vás často nepříjemně překvapit v podobě zpožděných či zrušených letů. Někteří lidé ani nevědí, že v takových případech mohou mít nárok na finanční kompenzaci.

Pokud se ocitnete v takové situaci, vědět, kdy a jak můžete získat odškodnění za zpožděný nebo zrušený let, vám může pomoci zmírnit stres a náklady, které takové situace způsobují. Po přečtení tohoto článku vám už bude jasné, jaká práva jako cestujícímu v rámci Evropské unie (ale i mimo ni) náleží a jak můžete využít své možnosti k získání kompenzace za zpoždění nebo zrušení letu.

Při cestách do zahraničí byste se také měli vždy ujistit, že máte cestovní pojištění, které vás kryje v případě nepředvídaných událostí.

S cestovním pojištěním od Generali se můžete cítit bezpečně. Nezaskočí vás s ním, ani když budete muset z určitých důvodů dovolenou zrušit, uhradíme vám spoluúčast v případě zapůjčení auta, kryjeme vás až do výše 100 000 000 Kč a samozřejmě spoustu dalších výhod. 

Co byste měli vědět

Zpoždění letu je nepříjemnou zkušeností pro každého cestujícího. Zpoždění se mohou objevit z různých důvodů, jako jsou nepříznivé povětrnostní podmínky, technické poruchy letadel nebo problémy s letovým provozem. Někdy se může jednat o nepředvídatelné okolnosti, jindy jsou důvodem nedostatky na straně leteckých společností. Bez ohledu na příčinu mají cestující určitá práva a letecké společnosti jsou v rámci legislativy povinny nabídnout cestujícím odškodnění za zpoždění letu, pokud jsou splněny určité podmínky.

Kdy máte nárok na odškodnění při zmeškaném a zrušeném letu?

Jako cestující máte právo na kompenzaci, které vám zaručuje evropská legislativa, konkrétně to vychází z nařízení Evropského parlamentu a Rady číslo 261/2004. Nárok na odškodnění máte v případě:

  • Pokud jste letěli letadlem evropské letecké společnosti a váš let začínal nebo končil na letišti v Evropské unii, Norsku, Islandu nebo Švýcarsku, máte nárok na finanční kompenzaci.

  • I když jste si zájezd zakoupili u cestovní kanceláře, která vám zabezpečila letenku, vaše právo na odškodnění zůstává nezměněno. V případě zrušení nebo zpoždění letu se obracíte přímo na leteckou společnost.

Kdy vám nárok na odškodnění za zpožděný a zrušený let nevzniká?

Výjimkou jsou v tomto případě mimořádné situace, které konkrétní letecká společnost neumí žádným způsobem ovlivnit.

Zde patří například:

  • prodlení letu z důvodu nepříznivého počasí,

  • nejistá politická a bezpečnostní situace v cílové nebo odletové destinaci, která může vyústit v občanské nepokoje a další komplikace při cestování,

  • zaměstnanci letiště vyhlásili stávku.

Kompenzace za zpožděný let

Kompenzace-za-zpoždění-a-zrušení-letu

Kompenzace za zpožděný let v podobě občerstvení a ubytování

V některých případech zpoždění letu máte nárok i na kompenzaci v podobě občerstvení od letecké společnosti. 

  • To platí, pokud je váš let zpožděn o více než 2 hodiny a vaše cílová destinace je vzdálena 1 500 km. 

  • Pokud je destinace vzdálená 3500 km a více, nárok na občerstvení vám v tomto případě vzniká, pokud letadlo zpožďuje 3 hodiny.

Nečekejte v tomto případě ale nějaké velké hody. Většinou je tato kompenzace v podobě voucheru, za který si můžete pořídit nějakou bagetu či jiné pečivo a popřípadě vodu.

Co se týká kompenzace za zpožděný let, kdy vám vzniká nárok na ubytování, toto platí pouze v případě, že se let zpozdí až tak výrazně, že je odlet odložen na následující den. V tomto případě máte nárok nejen na ubytování, ale také stravu a transfer z letiště na ubytování a zpět.

Finanční odškodnění v případě zpožděného letu

Pokud je váš let po příletu do cílové destinace zpožděn o více než 3 hodiny, máte nárok na odškodnění za zpoždění.

Výše odškodnění závisí na délce letu a může se pohybovat od 250 do 600 EUR.

Jak se určuje výše odškodnění?

  • 250 EUR pro lety do vzdálenosti 1 500 km (např. Praha-Paříž).

  • 400 EUR za lety v rámci EU nad 1 500 km a za lety mimo EU v rozmezí 1 500 až 3 500 km (např. Praha-Madrid).

  • 600 EUR pro všechny ostatní lety nad 3 500 km (Praha - Dubaj).

Kompenzace za zrušený let

shutterstock_1739662016.jpeg

Podobně jako v případě zpoždění letu, i zrušení letu je důvodem, kdy vám vzniká nárok na kompenzaci nebo odškodnění. Práva a podmínky jsou opět definovány nařízením (ES) č. 261/2004.

Pokud vás o zrušení letu informovali méně než 14 dní před plánovaným odletem a nebyly vám poskytnuty přiměřené alternativy, máte právo na kompenzaci.

Kdy nemáte nárok na kompenzaci v případě zrušeného letu?

  • Pokud je let zrušen více než 14 dní před plánovaným odletem a letecká společnost vám tuto skutečnost sdělí.

  • Pokud je let zrušen mezi 14 a 7 dny před odletem a letecká společnost vám nabídne alternativní let s odletem maximálně o 2 hodiny dříve a příletem nejpozději o 4 hodiny později.

  • V případě zrušení letu méně než 7 dní před odletem a souhlasíte-li s náhradním letem s odletem maximálně o 1 hodinu dříve a příletem nejpozději o 2 hodiny později.

Také v tomto případě platí, že v případě vzniklých nepředvídatelných mimořádných okolností, kvůli kterým muselo dojít ke zrušení letu a za které letecká společnost nenese vinu, vám letecká společnost nemusí kompenzaci vyplatit vůbec.

Finanční kompenzace v případě zrušení letu je stejná jako v případě zpoždění letu, to znamená:

  • do vzdálenosti 1 500 km je to 250 EUR.

  • v případě vzdálenosti nad 1 500 km do 3 500 km máte nárok na částku 400 EUR.

  • nad 3 500 km je výše odškodnění v případě zrušení léto až 600 EUR.

Jak postupovat v případě vymáhání finančního odškodnění v případě zpožděného nebo zrušeného letu?

  • Pro prokázání nároku na odškodnění si důkladně zdokumentujte celý průběh události (letenky, palubní lístky, potvrzení o zpoždění, fotografie z letiště).

  • Vyplňte oficiální formulář pro stížnosti, který vám poskytne letecká společnost a pošlete jej doporučeným dopisem dané letecké společnosti, ve kterém jasně uvedete, jakou kompenzaci požadujete a na základě jakého nařízení.

  • Pokud letecká společnost nevyplatí náhradu, máte možnost obrátit se na příslušný státní orgán nebo podat žalobu k soudu.

Pokud si nechcete vyřizovat kompenzaci sami, můžete se obrátit na specializované společnosti, které se zabývají vymáháním kompenzací za zrušené nebo opožděné lety. Tyto firmy vám zpravidla vezmou část kompenzace jako poplatek, ale mohou vám usnadnit celý proces, protože všechno vybaví za vás.

 

Vyberte kategorii