Stačí málo podcast

„Nevěříme influencerům, ale dáme na osobní doporučení.“

„Nevěříme influencerům, ale dáme na osobní doporučení.“

Značka má být tam, kde je její zákazník. A většina je na sítích.

Nicole Karráová

V podcastu Stačí málo, který vám přináší Generali Česká pojišťovna, o tom bude vyprávět Nicole Karráová od Holek z marketingu.

Společně si povídáme…

  •  o sociálních sítích a jejich trendech
  •  jak se dají pozitivně použít pro vybudování značky
  •  proč nevěříme influencerům
  •  jaký vliv má Taylor Swift
  •  proč je dobrý mentoring
  •  o výzvách, kterým čelí ženy v podnikání

Poodhalte tajemství, jak budovat značky na sítích, a dozvíte se, co právě frčí a jak se inspirovat.

Nicole Kárraová

Čím jsi chtěla být, když jsi byla malá?

Chtěla jsem být tím, čím byly moje oblíbené fantasy postavy v knížkách. Takže hlavně jsem chtěla jezdit na koni nebo na drakovi. Nebo jsem chtěla umět kouzlit nebo cokoliv jiného, jenom ne dělat práci za stolem někde ve firmě, ale stalo se to. A bohužel svět kouzel prostě neexistuje.

Teď působíš v organizaci Holky z marketingu, věnuješ se marketingu a sociálním sítím. Předtím v České televizi například. Je to něco, co tě naplňuje, co sis představovala?

Já jsem si to vůbec nepředstavovala. Studovala jsem art management, chtěla jsem původně dělat divadlo, ale dostala jsem se k marketingu. Ale je to stejně nejlepší, protože máme dobrou firmu, dobrou firemní kulturu, máme dobrou misi, takže já jsem absolutně spokojená.

Kolik času denně tak strávíš na sociálních sítích, koukáš na svůj screen time?

Ano, koukám, protože můj telefon mi to pořád cpe. Trávím hodně času na sociálních sítích. Průměrný Čech tráví na sociálních sítích dvě a půl hodiny a já si myslím, že nejsem průměrný člověk. Já jsem asi průměrný Američan. Ne, já trávím strašně moc času na sociálních sítích. Chtěla bych říct, že je to kvůli tomu, že to je moje práce, ale vzhledem k tomu, že už spíš dělám strategický marketing, už toto není moje práce. Prostě mě to jenom baví.

Na sociálních sítích existují určité trendy. Jak poznám, jaké jsou trendy a které jsou vhodné pro moji značku?

Vždycky radím, že dobré je podívat se ke konkurenci, ideálně v zahraničí, a tak jako mrkat a nechci říkat kopírovat, protože to není hezké slovo, ale inspirovat se. My jsme třeba v České televizi měli jako inspiraci Netflix a nás bavila jejich komunikace na sociálních sítích, hlavně na Instagramu.

Které jsou vhodné třeba pro moji značku?

Vždycky radím studentkám, když vedou nějaké profily na sociálních sítích, ať se podívají a najdou si několik profilů od konkurence a tam se nechají inspirovat. Trendy nevznikají nikdy takzvaně seshora, ale většinou vznikají zespodu a od obyčejného člověka. Většinou se k nám dostanou, už když začínají. To znamená, že je důležité být na sociálních sítích často. To si myslím, že je asi to hlavní. Pokud už jsem něco viděla třeba dvakrát, tak si to zapamatuju, podívám se pod ten hashtag nebo zvuk, jestli to je něco, co se opakuje. A pak na to naskočit, pokud se to hodí ke značce.  

Takže nemáme zkusit nic vytvářet?

To si myslím, že moc značek neumí. Vlastně nevím, jestli bych dokázala vyjmenovat nějaký trend, který vyloženě začala nějaká značka. I když ten trend je na profilu značky, tak si ho v uvozovkách vyrobili sami lidi. A je to něco, co přišlo s TikTokem. Nebo ono už to tady bylo dřív, ale ten TikTok to hodně boostnul.

Generali Česká pojišťovna

O tom, jestli se to chytne, rozhodují sami lidé?

Ano. Nevím, jestli znáš ten hrneček, který mají všechny Američanky. To je ten, který jediný neshořel v tom autě. Ten hrneček byl populární už před tady tím videem toho hoření v autě. Je to můj oblíbený příběh trendu, protože tenhle hrneček s názvem Quencher byl jeden z nejméně prodávaných produktů. Stanley totiž vyrábí věci pro rybáře a je to vyloženě mužská značka. Ale marketingový ředitel hledal, co jim funguje, a všiml si, že ten hrneček nakupuje jedna mormonka pro všechny svoje kamarádky, a tak s ní navázal spolupráci.

Jakým způsobem?

Ona měla takový ten blogýsek, kde promovala tady ty věci. On se s ní domluvil na affiliate programu a díky tomu se ten Quencher stal neuvěřitelně populárním. Protože jestli koukáš na TikTok, tak většina oblíbených tiktokerek Američanek jsou mormonky a mormonky mají mezi sebou speciální vztah. Hrozně se kopírují a neuvěřitelně to vybuchlo. Tady ten hrneček je prostě hezký a Stanley vyrobil hezčí barvy, holčičí a začal to promovat. Ta značka otočila docela výrazně, takže člověk si musí všímat, co si z toho vzít odspodu.

Když chci něco vybudovat, dejme tomu s tím cílem, že chci vydělávat a být vidět, tak prostě nemůžu být bez sociálních sítí?

Ano, to je strašně častá otázka, kterou dostávám u školení. Jako jde všechno a já vždycky říkám nebo obecně marketing říká, že značka má být tam, kde je její zákazník. A většina našich zákazníků je na sociálních sítích. Pokud naši zákazníci nejsou na sociálních sítích, tak to pro nás není platforma, ale vzhledem k tomu, že opravdu hodně zákazníků na sociálních sítích je, tak je jednoduchý se tam k nim dostat.

Pro koho je to ideální řešení?

Obzvlášť pro začínající byznysy, které nemají velké rozpočty na marketing, takže si nemůžou najednou zaplatit billboard. Většina ostatních formátů reklamy jsou drahé, ať už je to print, nebo cokoliv do metra. Takže začít třeba organicky postovat na sociální, to znamená bez toho, aniž bychom tam platili reklamu. Musí se to dělat chytře a člověk musí například sledovat ty trendy a snažit se je nějakým způsobem navazovat spolupráce. Je to samozřejmě těžké, ale marketing je těžký. Byznys je těžký, ale toho se asi žádný člověk, který začíná podnikat, nezalekne. Spíš je to o tom, že já nerada házím peníze bez rozmyslu do reklamy na sociálních sítích. Je to jako do záchodu. Nejdříve se snažte ten profil rozjet organicky a pak přihoďte peníze.

Jaký je ideální rozpočet na to, abych něčeho dosáhla?

Já se ptám, kolik můžeš dát do marketingu. To je moje protiotázka. Jestli víš, kolik tě může stát jeden zákazník, pokud víš, kolik tě může stát jedno promo na jednoho zákazníka, marketing na jednoho zákazníka, tak už se můžeme začít bavit. Protože když mi řekne, že to je 10 korun a potřebuješ prodat 10 kusů, tak máme rozpočet. Pokud to nevíš, tak bych se vrátila k cenotvorbě. Zjistila bych si náklady a kolik peněz můžu vložit do marketingu. Protože pokud nemám v nákladech marketing, je úplně jedno, co uděláš. Nemáš to v nákladech. Pokud toho dotyčného nepřesvědčím, aby si to tam dal, tak s ním nepracuju...

  • Nechte se vtáhnout do povídání o sociálních sítích, jejich trendech a jak se dají pozitivně použít pro vybudování značky.

Nejposlouchanější

Vyberte kategorii